Listing 1 - 10 of 133 << page
of 14
>>
Sort by

Book
Trends in de toekomst : trendwatching kan je leren!
Author:
Year: 2009 Publisher: Utrecht Fons Maenhoudt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Marketing --- Trends --- Trendwatching --- Innovatie


Book
The trend forecaster's handbook
Author:
Year: 2010 Publisher: London Laurence King

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Trends --- Trendwatching --- Forecasting --- Innovatie


Book
World megatrends : towards the renewal of humanity
Author:
ISBN: 9781906821074 Year: 2009 Publisher: Oxford Infinite Ideas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Trend --- Trendwatching --- Toekomstvisie --- Ecologie


Book
Mobile snapshots : from blogger to brand : a book for children who like to dream big
Author:
ISBN: 9789048808663 Year: 2011 Publisher: Z.p. Lebowski

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nalden (26 jaar) is geen trendwatcher, geen journalist, geen recensent: hij is een merk. Op Nalden.net blogt hij dagelijks over muziek, design, feestjes, gadgets, technologie, architectuur, kunst. Hij weet wat er speelt, hij weet waar je moet zijn, wat je moet aanschaffen. Elke maand trekt zijn blog 600.000 unieke bezoekers: het merendeel daarvan bestaat uit creatieve en kritische jonge mensen van over de hele wereld. Omdat Nalden op onnavolgbare wijze in staat is deze interessante, maar moeilijk te bereiken doelgroep aan zich te binden, staan adverteerders uit alle landen (onder andere Apple, Vodafone, Coca-Cola) in de rij om zaken met hem te doen. From Blogger To Brand vertelt het bizarre levensverhaal van Nalden tot nu toe. Niet in tekst, maar in beeld. Door middel van foto's die hij maakte met zijn mobiele telefoon volgen we Nalden in zijn weg naar de top. Hoe hij - wat in 2004 begon als blog om vanuit zijn toenmalige woonplaats Wilnis hiphopnieuwtjes uit te wisselen - is uitgegroeid tot een stijlicoon. Hoe Nalden transformeerde van schoolverlater naar conceptontwikkelaar en marketingjongen. Bron : http://www.boekenbank.be

Keywords

Marketing --- Trendwatching --- Blog --- Branding


Book
Wat was de hipster ? : een sociologisch onderzoek
Authors: --- ---
ISBN: 9789048808793 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Lebowski Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

N+1 is een tweejaarlijks verschijnend cultureel tijdschrift, opgericht in New York in 2007 door Keith Gessen en Mark Greif. Ook Benjamin Kunkel maakt deel uit van de redactie. De onderwerpen in het tijdschrift zijn immer van hoog niveau en behelzen politiek, kunst, filosofie en literatuur. Het blad biedt ook ruimte voor vlijmscherpe debatten. N+1 is een reeks met actuele pamfletten gestart, waarvan HIPSTER het eerste is dat wij in Nederland presenteren. HIPSTER: een sociologisch onderzoek naar rebellerende consumenten, modefreaks, trendsetters en iedereen die zich verzet tegen luiheid en cynisme is een hoogst intelligent pamflet waarin de anatomie centraal staat van trends die in de periferie geboren worden en opeens mainstream zijn ? mode die opeens het straatbeeld kleurt en domineert, muziekgroepen die unaniem doorbreken, ideeën die overnight salonfähig worden. Het is behelst een poging te zijn serieus na te denken over mode, over mensen die er raar uitzien (met name qua beharing), over het ?hipsterdom?. De term hipster is niet van vandaag de dag: Jack Kerouac beschrijft de hipsters van de jaren veertig als ?rising and roaming America, bumming and hitchhiking everywhere [as] characters of a special spirituality?. Ook Norman Mailer liet zich niet onbetuigd in het baanbrekende boek The White Negro: hij beschreef hipsters als het Amerikaanse antwoord op de Europese existentialisten, een leven leidend waarin de (angst voor de) atoomoorlog centraal stond, net als verzet tegen conformisme: ?to divorce oneself from society, to exist without roots, to set out on that uncharted journey into the rebellious imperatives of the self.? HIPSTER probeert antwoord te geven op de vraag wat een authentieke leefstijl is voor babyboomers, hoe kunst en commercie met elkaar in het reine te brengen, en wat ? in een tijd van internet ? subcultuur eigenlijk nog voor kan stellen.Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Durf ! : wanneer was de laatste keer dat je iets voor de eerste keer deed ?
Author:
ISBN: 9789400500372 Year: 2011 Publisher: Utrecht Bruna

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is wat er mist: Opruiing. Initiatief. De voorwaartse beweging die leven in een organisatie blaast en ons leert wat werkt. We wachten op degene die verkent, creëert en tumult maakt. We hebben jou nodig om het systeem op te schudden en te zien wat er gebeurt, ervan te leren, aan te passen en dit te herhalen. Jouw organisatie heeft alles wat er nodig is: de fabriek, het merk, de mensen, alles. Behalve... Het enige wat er mist is jouw durf om uit te lokken, aan te wakkeren en te ontdekken. Go, go, go !Bron : http://www.bol.com


Book
Great to cool : braincandies met een bite !
Author:
ISBN: 9789461560124 Year: 2011 Publisher: Z.p. Bertram + De Leeuw Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

René C.W. Boender (1958) was amper twintig toen zijn internationale carrière in marketing en advertising begon. Het Amerikaanse McCann gaf hem de kans van zijn leven! Hij werkte aan grote campagnes van Goodyear tot Coca-Cola, van Ola tot L'Oréal, van Nestlé tot H&M. Begin jaren '90 begon hij zijn eigen bureau, BBCW. Sinds 2000 geeft hij keynotes, gastcolleges en adviseert hij als brainagent, innovatiefuturist en trendteller grote internationals en CEO's. Great to Cool is het boek dat hij zijn publiek heeft beloofd te schrijven en waarin hij met veel energie zijn kennis, ervaring en visie deelt als braincandies met een bite. Het vergroten van business happiness is wat René Boender met zijn keynotes en dit boek voor ogen heeft. Je wordt er pagina na pagina gelukkiger van. 100% sure! Bron : http://www.boekenbank.be

Keywords

Marketing --- Trend --- Trendwatching


Book
Merkdisruptie : over 100 merken die gaan verdwijnen, de 15 megatrends die dit veroorzaken en 1 strategie om de ondergang te voorkomen
Authors: --- ---
ISBN: 9789082873818 Year: 2019 Publisher: Hilversum Tens media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nog geen tien jaar geleden stond het merk BlackBerry op de 14e plaats van een lijst met de 100 meest waardevolle merken ter wereld. Enkele jaren later was het van de lijst verdwenen en zijn marktaandeel in de wereldmarkt voor smartphones is nu verschrompeld naar 0,0%.We leven in een duizelingwekkende, disruptieve tijd en de noodzaak tot transformeren staat hoog op de agenda van veel merken en bedrijven. Er is een proces gaande waarbij razendsnel nieuwe merken ontstaan en weer van de markt verdwijnen, oude worden vervangen, vergeten of vermoord. Een financieel merk als Adyen bestaat nog geen tien jaar en is binnen een dag op de beurs meer waard dan ABN AMRO. De oorzaak is niet alleen technologische innovatie of de zogenaamde 4e Industriële Revolutie. Er zijn ook seksuele, psychologische en sociologische revoluties gaande. Weinig merken zullen er in dit turbulente speelveld, in deze bijna perfecte storm, in slagen een transitie te maken en de komende decennia zullen nog meer merken verdwijnen.In dit boek worden de belangrijkste oorzaken en 15 megatrends beschreven. Aan de hand daarvan kunnen organisaties een meer gefundeerde risicoanalyse maken en bepalen of hun merk in de gevarenzone zit of niet. Ook reiken de auteurs een strategie aan om uit de gevarenzone te ontsnappen, waarin merken als D66, Facebook, Hudson?s Bay en Shell zich nu bevinden.Dit boek is geschreven door brand-director Jeroen Cremer (Brand Happening), merkstrateeg Frank Haveman (o.a. auteur van Een Nijlpaard onder het Tapijt, over probleemmerken) en media-ondernemer Richard Otto (Tens Media o.a. bekend van de best-sellers Verdwenen Merken, Namespotting en Vroom & Dreesmann). Met bijdrages van 12 vakspecialisten, waaronder Bert van der Veer, Carlo Brantsen, Paul Moers en Marc Oosterhout.Bron : http://www.managementboek.nl

Keywords

Trend --- Trendwatching --- Merk --- Merkbeleid


Book
Toekomstverkennen : het ultieme denken in organisaties
Authors: ---
ISBN: 9789463191807 Year: 2019 Publisher: Schiedam Scriptum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor bedrijven is het van levensbelang nu al met de toekomst bezig te zijn. Toekomstgerichte organisaties doen het, blijkens onderzoek, aanmerkelijk beter dan hun concurrenten die zich hieraan niets gelegen laten liggen. Zij maken daarbij gebruik van de goed gevulde gereedschapskist van de futuroloog. Een futuroloog houdt zich bezig met de per definitie onzekere toekomst om mensen, organisaties te helpen de kansen te benutten die de toekomst biedt. Het is daarom niet verwonderlijk dat toekomstverkennen steeds vaker deel uitmaakt van leiderschapstrainingen. Een leider en beslisser moet kunnen inspelen op onzekerheid en complexiteit. Een toekomstverkenning neemt mensen mee in het proces voorafgaand aan een organisatieverandering en een nieuwe strategie. Dan komt die verandering niet uit de lucht vallen. In plaats van bezig te zijn met de dagelijkse drukte daagt een toekomstverkenning mensen uit om na te denken over de betekenis van trends en uitdagingen op het gebied van nieuwe technologie, klimaatverandering en maatschappelijke ontwikkelingen. Toekomstverkenning prikkelt de nieuwsgierigheid. Het leidt tot meer verbeeldingskracht. Wie kansen ziet, krijgt zin om aan de toekomst te gaan werken. Dat maakt toekomstverkennen een uiterst waardevolle exercitie om je als organisatie klaar te maken voor de toekomst.Freija van Duijne heeft lange tijd bij de Rijksoverheid gewerkt aan verkenningen en strategische agenda?s. Nu begeleid ze dergelijke trajecten voor diverse organisaties en geeft lezingen over de toekomst van tal van onderwerpen. Peter van der Wel heeft jarenlang gewerkt als organisatieadviseur bij ondermeer Deloitte en Rijnconsult. Tegenwoordig geeft hij als futuroloog en econoom inspirerende lezingen en presentaties over de toekomst.Freija en Peter waren respectievelijk voorzitter en penningmeester van de Dutch Future Society (2013?2018), het Nederlandse netwerk van toekomstverkenners en trendonderzoekers dat zich inzet om het vak verder te ontwikkelen en meer gebruik te maken van toekomstverkennen in de samenleving.Bron : http://www.scriptum.nl


Book
Cloud Inc.
Author:
ISBN: 9789045217024 Year: 2019 Publisher: Uithoorn Karakter

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Paxton had nooit gedacht dat hij voor Cloud zou werken, het gigantische techbedrijf dat een groot deel van de Amerikaanse economie heeft opgeslokt. Laat staan dat hij zou gaan wonen in een van de enorme woon-werkcomplexen van het bedrijf. Maar vergeleken met wat er buiten het bedrijf nog over is, is het eentonige leven in de amusementshallen, open kantoren en enorme pakhuizen eigenlijk zo slecht nog niet. Het is beter dan het alternatief.Zinnia had nooit gedacht dat ze Cloud zou infiltreren. Maar nu is ze undercover, binnen de muren, en riskeert ze alles om de duistere geheimen van het bedrijf aan het licht te brengen. En Paxton, met zijn alledaagse verwachtingen en angsten? Hij zou de perfecte pion zijn. Als ze bereid is om hem te offeren. Als de waarheid over Cloud Corporation aan het licht komt, moet Zinnia alles inzetten op een wanhopige gok, die hun beide levens op het spel zet. Het dwingt Paxton om zijn zorgvuldig opgebouwde leven in twijfel te trekken.Samen zullen ze ontdekken hoe ver het bedrijf bereid is te gaan... om de wereld te verbeteren.Bron : http://www.bol.com

Listing 1 - 10 of 133 << page
of 14
>>
Sort by